RigoAndMe

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Christine - 5 oktober 2011 22:59

Vid kl. 8.30 gick jag till Hanna för att hennes mamma skulle köra oss till Skärholmen, men påvägen skulle vi hämta upp Frida. I bilen på väg dit så lyssnade vi på WMYB, ofc! Men först råkade Hanna sätta på en cover, så det lät gräsligt, och Hannas mamma liksom bara Ehh?? Va e de här?! Då skrattade vi lite och så. Efter ca 20 minuters bilfärd var vi i Skärholmen. Vid det laget hölls jag på att spricka, var helt överexhalterad. Stod på perrongen och drack avloppsvatten (misstolka inte). Haha, blev lite flumm och skratt då coh det var roligt. På tåget kände sig jag, Hanna och Frida glada över att vi inte hade sett en ända Directioner (förmodligen för att alla var där men det visste vi inte då). När vi var framme hoppade vi av tåget, och började gå mot bengans. Skulle egentligen ha köpt kakor på vägen, men det gåt inte att köpa kakor i en tågautomat med en 500:dra lapp:) När vi såg skylten till Bengans, så var det helt tomt där. Vi blev överlyckliga och jag och Frida började springa. Bakom oss gick ett gäng Directioners, som liksom pratade med varandra och sa: Haha, dom tror att dom e först! Fatta va vi kände oss dissade!! Sen gick dom fram till oss och pratade, dom sa att kön gick runt hela kvarteret, och att alla 500 platser redan var upptagna. Då kände vi ju oss såklart ännu mer dissade.... Men vi gick runt kvarteret och ställde oss sist i kön. Vi stod där i kanske 1 timme och fördrev tiden genom att ringa massa olika människor. Sen började alla i kön helt plötsligt bara springa mot Bengans, ingen vet riktigt varför. Det blev helt totalkaos och polisen bara stod där. Sen försökte man ordna upp det så att alla med nummer på händerna ( de som var där tiidigt) stod i en separat kö på andra sidan trottoaren än oss andra. Det blev väldigt förvirrande, så kanske det var i 30 min, innan alla börjar skrika "BACKA" och knuffa på folk. Alla som hade köat hela natten tappade sin plats, och började gråta och vara helt förtvivlade.  Jag, Hanna och Frida står kvar ändå ett tag, men sen backar vi ner till slutet av gatan, vid avspärrningsbanden. Vilket vi inte borde ha gjort för det var det som gjorde att vi inte fick armband:@ Men dom som skrek backa backade ju inte ens...  Sen var det ett gäng som stod brevid oss, som började skrika att One Direction var där nere, nästan alla däruppe sprang ner, och då sprang lurarna upp. Hmm... Lurpottor. Sen började vi sakta röra oss uppåt. Vi ser att det börjar bli ordning där uppe, alla ställer sig 2 och 2 i en lö, så vi börjar springa upp, för att få en bra plats. Vilket vi naturligtvis inte fick. Alla började skrika backa igen, men nu var det mer organiserat. Hoppar över en tid nu, men vi står i den här kön i kanske 2-2½ timme, sen kommer vi äntligen fram till Bengans där man hämtar ut armbanden. Det visar sig att det inte finns några armband kvar, men vi blir ändå visade genom en källare såatt vi kommer ut på baksidan av Bengans. Vi börjar springa ner till Kafe Opra, som låg typ 2 min ifrån. Vi väntar en liten stund, sen får vi gå till andra sidan. En människa kommer ut från kafeet och säger att även vi utan armband kanske kan få komma in, men att om man hade något annat inplanerat så borde man gå. Vi väntar i kanske 30 minuter, sen håller jag på att kissa på mig så jag går iväg och letar efter en toa. Hittar en på ett kafe, går in, går ut. Tillbaka till Hanna och Frida. Upptäcker 1 minut senare att jag tappat mina pengar på toan (klant). 495 kr. Springer och hämtar dom. Får ett sms av hanna att jag måste skynda mig, att vi kanske blir insläppta nu:) Sky´ndar mig tillbaka. Nehepp, vi fick inte komma in. Vi väntar i 10 minuter till, sen kommer sammma människa ut och säger att vi kanske får komma in, om vi väntar tills eventet är slut. 1 timme senare. Vi bestämmer oss för att vi inte orkar vänta, det var ju faktiskt inte säkert ens att vi skulle få komma in... Vi hade ju ändå varit där och köat i nästan 7 timmar utan att se så mycket som en skymt av dom. Precis utanför ingången till kafeet hör man hur dom spelar där inne och publiken jublar... Vi ville verkligen in.


Dagen efter får vi reda på att alla utan armband kom in, ändå!! Och vi blir heelt pissed of. Såå himla surt. Vi hade iallafall tankar på att stanna...


Grattis om du läste:)


Wish I was there

  // Ch - det här var ett öångt inlägg och det tog typ 30 min att skriva (L)

Av Christine - 5 oktober 2011 22:54


Väldigt onödigt inlägg med jag var tvungen. Eller egentligen inte? För dom är ju

B Ä S T

Av Christine - 5 oktober 2011 22:50

Som rubriken säger, idag var det en vanlig dag. Gjorde inget annat i skolan förutom att göra illa min tå.... Och det syns inte ens, ändå satte jag mig på den:@


Efter skolan åkte jag direkt till stallet, mamma skjutsade ut mig och Ida. Gick bra när jag red (barbacka:)


Nu sitter jag och bloggar och skriver på min musikpresentation, ska snaart gå och sova:) Men jag är inte trött än så det är ingen idé.


Ovido - Quiz & Flashcards