RigoAndMe

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Christine - 21 december 2010 10:47

Vad har du för färg på dina ridbyxor? Många färger, men beige, svart, rutiga är väl några.
Har du ridstövlar eller ridskor? Ridstövlar
Vad har du för storklek på din hjälm? 54
Hur bra tycker du ditt stall är från 1-10? Bröta: 7, Karlslund 9.
Är hästar ditt liv? ja
Inne på ditt rum, syns det att du gillar hästar? Japp.
Du har ridit en häst som är över 160 cm i mankhöjd? Yesbox.
Du har ridit en hel svart häst/ponny? Ja.
Du har ridit en fjording? Ja.
Du har ridit en shettis? Ja.
Du har ridit en travare? Ja.
Du har hoppat högre än 50cm? Ja.
Du rider dressyr i bland? Såklart! :D
Du andväder alltid hjälm när du rider?. Ja
Du kan stallreglerna? Ja.
Du har en speciell favorit häst/ponny? Ja.
Du rider minst 4 gånger i veckan? Yesbox;)
Du läser hästböcker? .ibland
Du bor nära ett eller flera stall? Ja
Du har ridit ute i skogen på en häst? Ja.
Du har ridit ute i skogen på en ponny? Ja.
Du brukar rida i ridhus eller paddock? Ja.
Du hade sommarhäst i sommras? Naj.
Du har ridit mer än 1 år på ridskola? Ja.
Du har mer än 2 rosetter? Ja.
Du tycker om att hoppa? Älskar att hoppa:)
Du tycker om att rida dressyr? Ja! :D
Vilken färg tycker du mest om på hästar? Fux
Hur många hästar har du(Familjen) haft? Jag o mamma har Anna Belle nu, men mamma hade en häst när hon va liten.
Rider du för någon privattränare? Yesyes.
Hur länge har du ridit? öhh? Typ 5½ år kanske??
Vad fick dig att börja rida?  Mamma red
Har du tävlat? Yes.
Vilken gren gillar du mest? Jag gillar både hopp och dressyr, men mest hoppning.
Vilket ridläger är bäst? Karlslund
Har du egen häst? Jepp
Isf, vad har du för sadlar? En Thorowgod hoppsadel och en Arwen dressyrsadel.
vad har du för träns? Ett Henri De Rival
Hur många täcken har din häst? Över 10 st....
Hur många benskydd har du? 5 st par ( ett par= till alla ben)
Hur många boots har din häst? 0.
Hur många grimmor har du? Oj, över typ 10.
Hur många vojlokar/schabrak har du? Typ 10 stn.
Hur många Lindor har du? 1 par.
 
    Tja, man märker iaf när jag har tråkigt.
 
//CH<3

Av Christine - 21 december 2010 09:36

Jag heter Christine Madeleine, är 12 år och bor i Stockholm. Jag har en brorsa, han heter Jocke och går i 8:an. Mina föräldrar är skilda, men jag bor bara hos mamma.

Jag har en  häst, en hund, en hamster och en katt. Jag rider också på ridskola, Karlslund. Där har jag en favvo som heter Rigoletto<3 Mina intressen förutom ridning är friidrott och agility. Jag gillar också att rita, men jag ritar typ bara hästar:) Men ibland ger jag mig på att rita mulle. Min klädstil varierar lite, men i skolan har jag oftast jeans, kofta/munkis och ett linne.


//CH<3

Av Christine - 21 december 2010 09:13

Ska snart äta frukost, men tänkte börja med en sån här på bloggen.


Dag 1 - Presentera mig själv

Dag 2 - Dig och dina vänner i bilder

Dag 3 - Det här saknar jag

Dag 4 - Kompisar

Dag 5 -En ny bild på dig och 10 faktan

Dag 6 -I min handväska

Dag 7 - Något du hatar

Dag 8 - Dagens outfit

Dag 9 - En bild på mig från förra året och en från idag

Dag 10 - Mina rädslor

Dag 11 - Något jag älskar

Dag 12 - Vad hade jag på mig idag

Dag 13 - Mitt favoritminne

Dag 14 - Det här får mig att må bättre

Dag 15 - Det värsta minnet

Dag 16 - Det som bara inte fick hända men som hände

Dag 17 - Rigoletto

Dag 18 - Min högsta önskan

Dag 19 - Min favoritponny/häst


Så det tänkte jag börja med, men nu ska jag äta frukost.


//CH<3<3

?

Av Christine - 21 december 2010 08:45

Det här kommer bli ett långt inlägg eftersom jag inte har skrivit på ett tag, börjar med att berätta lite om igår då: Va i stallet hos AB typ vid 3, borstade ganska länge innan jag gick ner te ridhuset. I ridhuset tog jag det ganska lugnt, bara skritt och trav, och så lite llång och låg på slutet. När jag kom hem så fixade jag och mamma lite med granen, vi fick hugga lite på stammen för den va jätte tjock.  Sen ställde vi den upp och började klä den, den  blev inte så fin....

Lördag:

I lördags så gjorde jag inge speciellt, AB fick vila.

Fredag:

I fredags va jag, Amanda, Hanna, Jamina, Felicia o ella te skärholmen:) Kulkul o handla julklappar:)

Torsdag:

I torsdags red jag den bästa, det gick jättebra. Red barbacka och han har väldigt hög manke så det gjorde lite ont. Vi hoppade lite bockar och lille ponnyn va jätteduktig heeela tiden:)

Onsdag:

I skolan så packade vi lite grejer, inte så kul men det måste göras:) Och på rasten så skulle jag va ett "smido" hehee, skulle hoppa upp lite smidigt på fönstret iaf:) Kulkul.


//CH



Ovido - Quiz & Flashcards